1. 각 밑줄 친 부분의 품사를 구별해 봅시다.
(1) Tom knows me.
(2) He makes me happy.
(3) What are you reading?
(4) I sent him a letter.
(5) They talk in English.
(6) Susan is kind but lazy.
(7) Korea is a beautiful country.
(8) Wow! It’s amazing.
2. 각 문장은 몇 형식 문장일까요? 각 문장의 문장 성분을 표시해봅시다. (주어/ 목적어/ 보어 등)
(1) I am eating in a cafeteria. → _____ 형식
S + V
(2) She is a student.
(3) Tom knows me.
(4) He sent me a letter.
(5) She made her son a doctor.
(6) I make my mom happy.
(7) I told him not to come to the party.
3. 이 문장 안에서 절을 찾아 S + V 로 표시해봅시다.
(1) She is so pretty that I love her.
(2) I hate them because they are not tasty.
(3) He thinks that I am a student.
(4) I ate the cookie that my mom made when I was at home.
4. 이 글에서 문장은 몇 개일까요?
With advancements in the means of transport, traveling has become a means of education. Education here does not mean bookish knowledge. It means a complete understanding of the current ways in which our society and the world work. Bookish knowledge gives us theoretical details. Traveling gives us practical experience. It is, therefore, quite essential that we move from place to place.
질문은 댓글에 남겨주세요.
[중학교 영문법] to부정사의 역할과 용법/ 명사적 형용사적 부사적 용법 표로 정리하기 (3) | 2024.08.29 |
---|---|
[기초영문법] 영어 문장 구조는 어떻게 이루어질까? 단어/구/절/문장 개념 (0) | 2024.06.02 |
[중학영문법] '셀 수 있는 명사 Vs. 셀 수 없는 명사'의 양을 나타낼 때 (2) | 2024.05.02 |
[중학교 영문법] 문장 성분 및 5형식 (1) | 2024.04.22 |
[중학교 영문법] 영어의 8품사 (0) | 2024.04.17 |